پروفسور بیژن خرم

پروفسور بیژن خرم

پدر علم تفکر استراتژیک ایران
بنیانگذار سازمان مدیریت صنعتی
کارشناس وابسته سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی یونیدو(UNIDO)

پروفسور بیژن خرم

پروفسور بیژن خرم، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه تهران، در بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله هاروارد، آکسفورد و رنسلر تحصیلات خود را ادامه داد و سپس به ایران بازگشت. همراه با چندین همکار، ایشان بنیانگذار سازمان مدیریت صنعتی شدند و به مدت سه دهه در سمت معاون مدیرعامل سازمان فعالیت داشتند. پروفسور بیژن خرم تجربه‌های اجرایی و پژوهشی بین‌المللی چشمگیری دارند، از جمله مشاوره‌دهی در سازمان‌های بزرگ صنعتی در امریکا، همکاری با دکتر راسل ایکاف بنیان‌گذار تفکر سیستمی، فعالیت در سازمان بین‌المللی UNIDO، همکاری با پروفسور دیوید مک کلند در دانشگاه هاروارد و پژوهش در مورد دموکراسی صنعتی در دانشگاه آکسفورد. وی همچنین در دانشگاه‌های برجسته ایران تدریس کرده و به عنوان پدر علم تفکر سیستمی در کشور شناخته می‌شود.

سوابق تحصیلی پروفسور بیژن خرم

  • پروفسور بیژن خرم دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه شرکت نفت و مدرک کارشناسی در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران می‌باشد.
  • ایشان همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد را دارا هستند.
  • در نهایت، ایشان دکترای تخصصی در رشته برنامه‌ریزی از دانشگاه آکسفورد را اخذ کرده‌اند.

دوره‌های فعال پروفسور بیژن خرم