دکتر-خالقی

دکتر امیر حسین خالقی

کارشناسی مهندسي صنايع – توليد صنعتي (دانشگاه صنعتی امیر کبیر)
کارشناسی ارشد مديريت بازرگاني- بازاريابي (دانشگاه شهید بهشتی)
دکتری مدیریت دولتی – سیاست گذاری در بخش عمومی (دانشگاه تهران)

دکتر امیر حسین خالقی

امیرحسین خالقی در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۵۹ در شهر اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات او در رشتهٔ ریاضی فیزیک تا مقطع متوسطه در شهر اصفهان ادامه یافت. سپس در سال ۱۳۷۷ با پذیرش در رشتهٔ مهندسی صنایع در دانشگاه امیرکبیر، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد. پس از اتمام این مرحله تحصیلی، به دلیل علاقهٔ خود به مباحث علوم انسانی و مدیریت، تصمیم گرفت در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل در رشتهٔ مدیریت بازرگانی در دانشگاه شهید بهشتی بپردازد.

در سال ۱۳۸۷، با پذیرش در مقطع دکتری رشتهٔ مدیریت دولتی و گرایش سیاست‌گذاری عمومی، او مسیر تحصیلی خود را تغییر داد و به علایق شخصی خود در زمینهٔ مطالعاتی نزدیک‌تر شد. در طول دورهٔ دکتری، وی به تدریس دروس مختلف در دانشکدهٔ مدیریت دانشگاه تهران پرداخت و رسالهٔ دکتری خود را با عنوان “تحلیل گفتمانی امر اخلاقی در سیاستگذاری حکومت الکترونیک ایران” ارائه کرد.

امیرحسین خالقی تاکنون مقالات مختلفی در حوزهٔ مدیریت و علوم اجتماعی به چاپ رسانده و همچنین دو کتاب با عنوان “پیچیدگی و مدیریت: نگرش سیستمی را فراموش کن” و “سازمان ها، هویت و تصویر” را ترجمه کرده و دو جلد از مجموعهٔ کتاب‌های مدیریت ایران را نوشته است به همراه نخبگان حوزهٔ مدیریت، که در آن به تشریح مبانی حکومت الکترونیک می‌پردازد.

واضح است که او در کنار همکاری با موسسات و سازمان‌های مختلف در زمینهٔ آموزش و مشاوره، به تدریس دروس مدیریتی در دانشکدهٔ مدیریت دانشگاه تهران مشغول است و کتاب‌های دیگری در زمینهٔ سازمان و مدیریت در حال نگارش و انتشار است.

دوره‌های فعال دکتر امیر حسین خالقی