دکتر محمدعلی بشارت

دکتر محمد علی بشارت

دکتری روان‎شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
فوق دکتری سکس تراپی از دانشگاه لندن
دکتری روانشناسی بالینی از دانشگاه هلندن ‎انگلستان
کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه تهران
زمینه ی فعالیت : اختلالات اضطرابی ، خانواده درمانی، سکس تراپیست

دکتر محمد علی بشارت

دکتر محمدعلی بشارت فارغ‌التحصیل دکتری و فوق‌دکتری خود را در رشته روان‌شناسی بالینی از دانشگاه یونیورسیتی کالج لندن در انگلستان به دست آورده است. ایشان در حال حاضر به عنوان استاد تمام در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند و بنیانگذار روش پارادوکس درمانی یا PTC می‌باشند. دکتر بشارت به مدت چندین سال پیاپی به عنوان برترین دانشمند ایرانی در حوزه علوم انسانی شناخته شده است. آثار ایشان بیشتر در زمینه سکس‌درمانی، زوج‌درمانی و روان‌شناسی سلامت قرار دارد. در طول مسیر پژوهشی خود، دکتر بشارت بیش از ۲۰۰ مقاله داخلی و بین‌المللی منتشر کرده و چندین کتاب تخصصی را تالیف و ترجمه نموده است.

آثار دکتر محمدعلی بشارت

  • کتاب “پارادوکس + برنامه زمانی = درمان: مدل کامل درمان اختلال‌های روانشناختی (راهنمای عملی)” نوشتهٔ محمدعلی بشارت و منتشر شده توسط ناشر رشد است.
  • کتاب “پارادوکس + برنامه زمانی = درمان: مدل کامل زوج‌درمانی به روش PTC (راهنمای عملی)” نوشتهٔ محمدعلی بشارت و منتشر شده توسط ناشر رشد است.
  • کتاب “مدل‌های آسیب‌شناسی روانی” نوشتهٔ دیلیس دیویس و بوگرا دینش و ترجمهٔ محمدعلی بشارت و بهزاد شالچی و منتشر شده توسط دانشگاه تهران است.
  • کتاب “آزمون‌های شخصیت: ۲۴ تست برای شناختن مشکلات شخصیتی و راه‌های مقابله با آنها” نوشتهٔ لوئیس جاندا و ترجمهٔ محمدعلی بشارت و محمد حبیب نژاد و منتشر شده توسط ناشر آییژ است.
  • کتاب “آموزش مؤثر: روش تدریس کارآمد” نوشتهٔ دیوید رینولدز و دانیل مویس و ترجمهٔ محمدعلی بشارت و حمید شمسی پور و منتشر شده توسط ناشر رشد است.
  • کتاب “راهنمای بیماران افسرده برای درمان به روش CBASP” نوشتهٔ جیمز مک کالوف و ترجمهٔ محمدعلی بشارت و منتشر شده توسط ناشر تبلور است.
  • کتاب “فراسوی پزشکی: جنبه‌های روانی – اجتماعی سرطان کودکی” نوشتهٔ محمدعلی بشارت و منیژه فیروزی و منتشر شده توسط ناشر سبا است.
  • کتاب “روان‌شناسی: عرصه‌ها و دیدگاه‌ها” نوشتهٔ گروه مؤلفان و منتشر شده توسط ناشر سمت است.

دوره‌های فعال دکتر محمد علی بشارت

هیچ داده ای یافت نشد